یزدفردا: دادستان کرمان به مسئولان و کارکنان ادارات استان هشدار داد: هرگونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا ضرر کاندیداها اعم از تبلیغ در ساعات اداری یا استفاده از امکانات دولتی در دستگاه‌های دولتی ممنوع و مصداق ارتکاب جرم است.

به گزارش یزدفردا: مهدی بخشی امروز ۲۴ خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، مصوبات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و بخشنامه ابلاغی معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری ممنوع است و جرم محسوب می‌شود و باید تمامی دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را در جهت پیشگیری از وقوع هرگونه جرم و تخلف به عمل آورند و در صورت بروز آن، دستگاه قضایی با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد. 

وی با تأکید بر پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی عنوان کرد: انتشار هر گونه مطلب حاوی توهین یا هتک حرمت اشخاص، جرم است و توسط قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی و همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

دادستان کرمان تصریح کرد: کارمندان دولت در ساعات اداری نباید در امر تبلیغات علیه یا له نامزدها تبلیغاتی را انجام دهند، همچنین استفاده از امکانات دولتی علیه یا له نامزدهای انتخاباتی ممنوع است جز در مواردی که در چهارچوب قانون از امکانات دولتی به صورت کلی برای برگزاری انتخابات استفاده می‌شود.

وی تبلیغات انتخاباتی خارج از زمان تعیین شده را جرم اعلام کرد و گفت: با افراد متخلف در این زمینه برابر مقررات برخورد خواهد شد و برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا